به دلیل استفاده از سبک جدید طراحی و همچنین طراحی هوشمندانه این اتومبیل فعلا مورد استقبال قرار گرفته است و علاوه بر فرانسه در کشور های دیگر از جمله چین نیز تولید می شود . حال با استفاده از این موقعیت و ترکیب آن با دوفاکتور دیگر یعنی میل جهانی به خودرو های دو دیفرانسیل و همچنین تمایل خردیداران به اتومبیل های پاک و کم مصرف ، پژو محصولی جدید ارائه کرده است .
این اتومبیل را نباید با SUV ها یکسان پنداشت زیرا قابلیت هایی بین SUV و سواری دارد و به کلاس کراس اوورها تعلق دارد . این کلاس در آمریکا بسیار محبوب بوده و اتومبیل هایی مانند کادیلاک SUV ، سوبارو فروستر و نیسان روگ هر کدام به نوعی در آن جای دارد . این اتومبیل را نیز میتوان تقریبا رقیب اروپایی آنها دانست .
نیرو محرکه این پژو سیستم Hybrid4 است که موتور ۴ سیلندر دیزلی را با موتور های الکتریکی ترکیب می کند و یک هیبرید دیزل - برقی محسوب می شود . قدرت ترکیبی این سیستم به ۲۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن به ۴۵۰ نیوتون متر می رسد .
سیست هیبریدی مورد استفاده دارای موتور توربو دیزل بسیار کم مصرفی است که ۲ لیتر حجم موتور دارد . این سیستم که برای اولین بار در مدل ۳۰۰۸ پژو استفاده شد در همکاری با موتور های برقی کار میکند که با باتری تغذیه می شوند . به دلیل وجود این سیستم ترکیبی ، مصرف سوخت فقط ۲/۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است و در هر کیلومتر آلایندگی فقط ۱۰۹ گرم کربن دی اکسید است .
بازار هدف کسانی است که حاضرند بیش از ۲۰ هزار یورو برای اتومبیلی خانوادگی با قابلیت های حرکتی منساب هزینه کنند . برای دستیابی به فروش بیشتر مدل های بنزینی و غیر هیربیدی آن نیز با سطوح امکاناتی متفاوت تولید خواهد شد که هنوز مشخصات آنها اعلام نشده است . پیش بینی میشود پژو 508 RXH از بهار سال ۲۰۱۲ به عنوان مدل ۲۰۱۳ در اروپا به فروش برسد .
نظرات شما عزیزان: